A COVID-19 megjelenése és rohamszerű terjedése komoly és gyors védekezést kíván, mellyel életeket menthetünk. A vírus elsősorban szoros érintkezés esetén vagy cseppfertőzéssel terjed. Az emberek a betegséget akár úgy is elkaphatják, hogy megérintik a szennyezett felületet majd az arcukhoz nyúlnak, ráadásként a tünetmentes időszakban (2-14 nap lappangás) is fertőzhet a vírus. Emiatt fontos, hogy betartsuk azokat az intézkedéseket, melyet a vírus megállítására az egész világon bevezettek és megtegyünk minden olyan lehetséges óvintézkedést, mely a hatalmunkban áll.
A veszélyhelyzet miatt sok kisvállalkozás került bajba, hiszen az önkéntes vagy kötelező karantén, és a társadalmi távolságtartás jelentősen csökkenti a fogyasztást, ami sok vállalkozás működését veszélyezteti.
Partnereinknek szeretnénk segítséget nyújtani, hogy ebben a kényszerhelyzetben milyen megoldásokkal tudják kiesett forgalmuk egy részét pótolni, hogyan tudják működésüket a kialakult körülményekhez igazítani.
1. Választék
Bővítse kínálatát olyan élelmiszerekkel, mellyel biztosítja a vásárlók betérését vagy rendelését. A desszertek, apró sütemények és torták mellett az alábbiakat javasoljuk, melyek egy cukrászműhelyben is kivitelezhetőek:
Péktermékek készítése:
- választékos napi pékáruk, mint a hagyományos és magvas kenyerek, bagettek, olasz jellegű szendvics alapanyagok
- reggeli finomságok, mint a kakaós csiga, marcipános tekercs, lekváros croissant
- gyors ebédnek/vacsorának való: pizza szelet, kenyérlángos, virslis tekercs
Szabadítson fel helyet hűtőpultjában és töltse fel alapanyagokkal, napi szükségleti cikkekkel, így vendégei megvásárolhatják a friss pékáruhoz a feltétet is:
- tej, vaj, élesztő, margarin
- joghurt, kefír, tejföl, sajt
- felvágottak, szendvicskrémek
2. Kiszállítás, rendelés
A kormány a koronavírus miatt kialakult rendkívüli helyzetre való tekintettel megkönnyítette az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenység és a csomagküldő kereskedelem végzését a vállalkozások számára, bejelentés és nyilvántartásba vétel nélkül is folytathatók ezek a tevékenységek a veszélyhelyzet idején, ha a kereskedő napi fogyasztási cikket vagy éttermi ételt forgalmaz, közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A szabályozás garanciát teremt az ellátásbiztonság fenntartására, miközben lehetővé teszi, hogy egyre többen jussanak hozzá a napi szükségleteik kielégítését szolgáló termékekhez otthonuk elhagyása nélkül is. A jogszabály lehetővé teszi azt is, hogy a kereskedő áruját egy üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységet folytató szereplő bevonásával juttassa el a vásárlókhoz, így ehhez a tevékenységéhez ha önerőből nem megoldható ajánljuk népszerű ételkiszállítással foglalkozó cégek szolgáltatásait, így a kiesett forgalom egy része ezzel a módszerrel pótolható.
3. Elviteles értékesítés
A 2020. március 27-ei kormányrendelet értelmében kijárási korlátozás lépett életbe, mely a vendéglátó üzletek működését is érinti. A rendelet szerint a „Vendéglátó üzletben – az ott foglalkoztatottak kivételével – tartózkodni tilos. Kivételt képez az elvitelre alkalmas ételek kiadása és szállítása.” A vendéglátó üzletek működésében ez azt a változást eredményezi, hogy csak előre megrendelt, elvitelre alkalmas (becsomagolt élelmiszer) lehet kiadni és házhoz szállítani/szállíttatni, amit vagy előre kifizettek vagy házhozszállításkor fizetnek ki.
Március 28-tól tehát a vendéglátó üzletekben teljesen megszűnt a helyben fogyasztás lehetősége, így a rendelet alapján azoknak a vendéglátóipari egységeknek, akik folytatni szeretnék tevékenységüket a boltberendezésüket úgy kell alakítaniuk, hogy az elviteles vásárlást lehetőség szerint érintésmentesen tudják megoldani - például a bolt bejáratánál elviteles kiadó ablak kialakítása - e mellett ajánlott a készpénz nélküli fizetési mód is.
Az elviteles vásárlásra vagy kiszállításra való átálláshoz szükséges, hogy a vendéglátó üzletek létrehozzák a saját online felületüket előrendeléseik felvételéhez. Ez lehet egy weboldal vagy egy céges Facebook profil, ahol a vásárlók megtekinthetik a cég termékkínálatát és leadhatják rendeléseiket. Ezekkel a megoldásokkal a vendéglátóiparban lévő kisvállalkozások a jelen helyzetben is bevételhez juthatnak, és felelős munkaadóként még ha csökkentett munkaidőben is, de megtarthatják munkavállalóikat.
Minden, ami az elviteles értékesítéshez szükséges!
Műanyag elviteles eszközeink széles választékával szeretnénk segítséget nyújtani ahhoz, hogy áruját biztonságosan, érintésmentesen tudja átnyújtani vevőinek. Válogasson műanyag-, hungarocell- és papírtermékeink közül és találja meg választékához leginkább illőt!
A kínálatunk megtekintéséhez kattintson ide!
4. Közösségi média jelenlét, videó készítés és kapcsolatteremtés
A kialakult helyzetben kiemelten fontos a közösségi média platformok (Facebook, Instagram, Youtube) kezelése, mert az érvényben lévő társadalmi korlátozás, a homeoffice és az esetleges karantén helyzet miatt, az emberek többsége facebookon és instagramon tartja a kapcsolatot egymással és a külvilággal.
Íme néhány fontos szabály, amit érdemes betartani:
- Mindig kommunikáljon! Legyen szó a választékról, nyitvatartásról, kiszállításról vagy egy szép képről a jelenlegi kínálatról. Fontos, hogy vásárlói értesüljenek róla, hogy mikor, mit és hogyan vásárolhatnak Öntől.
- Építse követői táborát. Mutatós képekkel, hasznos információval, “Így készült” videókkal: ezzel közelebb hozhatja a vásárlókat üzletéhez, bizalmat és érdeklődést válthat ki belőlük. A tiszta konyha, a szakértelem megmutatása és a termékek iránti figyelemfelkeltés a későbbiekben is jövedelmező lehet.
- Osszon meg recepteket: blogoljon róla, töltse fel facebook “live”-ba vagy egyből youtube-ra, hogy minél több emberhez eljusson. Így nem a kényszert érzik, hanem inkább a vágyat a terméke iránt.
- Pozitív szemlélet! Bár tudjuk, hogy nem mindig könnyű pozitívan tekinteni a jövőbe, de a vásárlóknak is szüksége van a pozitív visszacsatolásra. Egy kedves üzenet, bátorító szó, szép kép szebbé teheti valaki napját.
Sok sikert kívánunk!
Regisztráljon webáruházunkba és rendeljen online!