ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
érvényes: 2022.07.01-től
A BÉKÁS Nagykereskedelmi Kft /1039 Budapest Ipartelep u. 1/b./, mint Szállító a szállítási keretszerződéseit az alábbi feltételekkel köti meg és teljesíti.
I. Általános rendelkezések
- A Szállító élelmiszeripari, elsősorban cukrász-, sütőipari-, gasztronómiai alap-, segédanyagok, eszközök és kiegészítő anyagok nagykereskedelmével foglalkozó, HACCP minőségbiztosítási rendszerrel rendelkező gazdasági társaság. A Megrendelők igényeit rövid szállítási határidővel elsősorban saját raktárról elégíti ki.
- A Szállító szavatol azért, hogy a jelen szerződés alapján szállított termék minőségi jellemzői, ára és csomagolása megfelel a Szállító terméklistáján szereplő jellemzőknek.
A Szállító kötelezettséget vállal arra, hogy olyan árut bocsát a Megrendelő rendelkezésére, amely a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, a környezetvédelmi előírásoknak és az élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelel.
II. A szerződés tartalma
- A szállítási szerződés alapján a Szállító köteles a terméklistájában szereplő termékek közül megrendelt és visszaigazolt, illetve a Megrendelő által helyben kiválasztott termékeket a Megrendelővel egyeztetett időpontban kiszállítani, illetve a Szállító telephelyén a Megrendelőnek átadni, a Megrendelő pedig köteles a megrendelt árut átvenni, és annak ellenértékét megfizetni.
III. Az áru megrendelése, a vásárlás
- Az áru megrendelése és visszaigazolása is történhet:
- telefonon, faxon, e-mail-en, weben a www.bekaskft.hu webcímen
- személyesen a Szállító áruházában hétköznapokon 7-15 óra között (itt helyszíni vásárlás is lehetséges)
Megrendelt termékek kiszállítása a Megrendelővel előzetesen egyeztetett túranapokon, de nem később, mint a megrendeléstől számított öt munkanap alatt történik, feltéve, hogy a Megrendelő megrendelését előző munkanap 14 óráig leadta.
IV. A teljesítés helye, módja
- A teljesítés helye - attól függően, hogy a Megrendelő kiszállítással rendeli meg a terméket vagy a helyszínen veszi át - lehet a Megrendelő telephelye vagy az általa megjelölt cím, illetve a Szállító telephelye.
- Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Szállító kizárólag olyan szállítási címet tud bizonylatain feltüntetni, illetve olyan címre tud szállítás teljesíteni, amely szerepel a Megrendelő hivatalos okmányain (cégkivonat, alapítói okirat, működési engedély), vagy amely a NAV, a NÉBIH, az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartása, a Civil Szervezetek Névjegyzéke adatbázisókból ellenőrizhető.
- A megrendelt áru átadása a megjelölt teljesítési helyen történik. A Megrendelő köteles gondoskodni arról, hogy a megállapodás szerinti időpontban és helyen az áru átvételére jogosult személy jelen legyen, és az árut átvegye. A közreműködők magatartásáért a Megrendelő sajátjaként áll helyt.
- Az árunak az átvétel helyére történő szállítás költségei:
DÍJMENTESEN
-Budapest III. kerületében, Győr, Nyíregyháza, Keszthely és Szolnok közigazgatási határain belül nettó 35.000,- Ft feletti megrendelés esetén
-Budapest és környékén*, Győr környékén*, Nyíregyháza környékén*, Keszthely környékén*, valamint Szolnok környékén*, amennyiben a megrendelt áru értéke eléri a nettó 70.000 Ft-ot
-Törzsvevőink részére nettó 35.000,-Ft feletti megrendelés esetén, bármely érvényes kiszállítási címre
*Az aktuális településlista, -amelyre Szállító kiszállítást vállal- az alábbi címen érhető el:
https://bekaskft.hu/-hSZALLTER.html
Szállító fenntartja a jogot a településlista változtatására!
DÍJTÉRÍTÉSSEL
-Amennyiben a megrendelt áru értéke nettó 35.000 Ft és nettó 70.000 Ft között van. (A mindenkor érvényes szállítási tarifákat a szállítási díjszabás tartalmazza: https://bekaskft.hu/-hSZALLDIJ.html),
-A 35.000,- Ft alatti megrendeléseket a Szállító nem szállítja ki.
GYORSSZERVIZ SZOLGÁLTATÁS
Szállító gyorsszerviz szolgáltatást is vállal, amennyiben Megrendelő a szállítás napján 12 óráig leadja rendelését az alábbi feltételekkel:
-A rendelhető mennyiség maximum 1 000 kg.
-Kiszállítás: Budapesten és környékén (Budakalász, Budakeszi, Budaörs, Csömör, Diósd, Dunaharaszti, Dunakeszi, Ecser, Érd, Fót, Gyál, Halásztelek, Kistarcsa, Maglód, Nagykovácsi, Nagytarcsa, Pécel, Pomáz, Solymár, Szigetszentmiklós, Szentendre, Törökbálint, Üröm, Vecsés)-A szolgáltatás díja: A mindenkor érvényes szállítási tarifákat a szállítási díjszabás tartalmazza.
Az aktuális szállítási díjszabás itt elérhető: https://bekaskft.hu/-hSZALLDIJ.html
-Szállítási határidő: A megrendeléstől számított 4 órán belül
- Amennyiben a Megrendelő a rendelt árut a megrendelt időpontban nem veszi át, úgy Szállító értékhatártól függetlenül jogosult az áru újraszállításakor a mindenkor érvényben lévő szállítási díj felszámítására. Többszöri eredménytelen kiszállítási kísérletet követően Szállító jogosult kizárólag saját telephelyén teljesíteni a megrendelést.
V. Az áru átvétele megvizsgálása
- A teljesítéstől, azaz az áru átadásától a kárveszély a Megrendelőre száll át. A Megrendelő képviseletében az áru átvételére magát jogosítottnak feltüntető személyt – ha a körülményekből más nyilvánvalóan nem következik - az átvételre és azzal kapcsolatos nyilatkozattételre feljogosított személynek kell tekinteni.
- A Megrendelő az áru átvételekor annak mennyiségi ellenőrzését valamint a csomagolás sértetlenségét köteles azonnal elvégezni. A minőségi vizsgálatot az átvett árumennyiség megvizsgálásához szükséges idő, de legkésőbb két nap alatt köteles befejezni.
- Az átvett termékekhez kapcsolódó kísérő dokumentum; számla vagy szállítólevél valóságtartalmát, azaz az átvett áru fajtáját és mennyiségét a Megrendelő a termékek átvételekor a számla azonnali kiegyenlítésével elismeri.
- Amennyiben a Megrendelő a leszállított áru mennyiségi hibáját észleli, köteles kifogását a Szállító képviselőjével haladéktalanul közölni és a szállítólevélre, számla esetén külön dokumentumra rávezetni.
- A minőségi kifogást a Megrendelő az átvizsgáláshoz szükséges maximum két nap alatt – de alapos okból történő akadályoztatás esetén az átvételtől számított 8 nap alatt - jelentheti be a Szállítónak.
- Nem minőségi illetve nem mennyiségi kifogásból eredő egyéb visszáru igényét a Megrendelő szárazáru esetén az átvételt követő 8 napon belül jelentheti be a Szállítónak. A Szállító a bejelentett igénynek nem köteles eleget tenni. Szállító a visszáru igénnyel érintett termékeket csak eredeti csomagolásban, hiánytalan mennyiségi és minőségi állapotban, kizárólag az érvényes szavatossági időn belül veszi vissza. Egyéb visszáru igényből fakadóan a Szállító hűtős/gyorsan romló terméket nem vesz vissza!
- A Megrendelő Fagyasztott árura vonatkozó, nem minőségi kifogásból eredő visszáru igényét a hűtési lánc megszakadása miatt Szállító nem tudja teljesíteni.
- A Megrendelő által bejelentett mennyiségi vagy minőségi kifogást a Szállító köteles 8 nap alatt kivizsgálni, és álláspontjáról a Megrendelőt tájékoztatni. Amennyiben a Megrendelő kifogását megalapozottnak tartja, köteles a Megrendelőt olyan helyzetbe hozni, mintha eredetileg is szerződésszerűen, hibátlanul teljesített volna.
- Amennyiben a Megrendelő bármilyen okból az átvett terméket vissza kívánja küldeni, azt kizárólag FELIR azonosítójának megadásával teheti meg. Szállító tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az élelmiszerláncról és felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény 38/C. § (1) pontjában foglalt rendelkezések alapján a törvény hatálya alá tartozó termékeket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) által nyilvántartásba nem vett élelmiszerlánc szereplőitől tilos vásárolni, illetve terméket értékesítésre, szállításra, tárolásra átvenni. A rendelkezés megsértése esetén a Hivatal az átvevővel szemben – többek között - az alábbi jogkövetkezményeket alkalmazhatja:
-tevékenység végzését legfeljebb egy évre, teljesen vagy részlegesen felfüggesztheti, korlátozhatja, a működést legfeljebb három évre megtilthatja, az újbóli működést feltételhez köthet;
-vállalkozás, létesítmény működési engedélyét feltételhez kötheti, módosíthatja, felfüggesztheti, visszavonhatja, illetve kezdeményezheti annak visszavonását;
-termék előállítását, tárolását, szállítását, felhasználását, forgalomba hozatalát, behozatalát, kivitelét, illetékességi területén való átszállítását feltételhez kötheti, korlátozhatja, felfüggesztheti, megtilthatja;
-elrendelheti termék, eszköz, anyag vagy más tárgy zár alá vételét, lefoglalását, forgalomból való kivonását, visszahívását, megsemmisítését, ártalmatlanítását;
-mulasztási bírságot szabhat ki, melynek legkisebb összege tízezer forint, legmagasabb összege ötszázmillió forint, de legfeljebb a megelőző üzleti évben elért, a felügyeleti díj alapját képező nettó árbevétel (jövedelem) tíz százaléka
- A Megrendelő köteles a terméket felhasználás előtt tételenként /zsák, doboz stb./ egyenként megvizsgálni, és ha valamely egységben hibásnak ítélt terméket talál, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szállítónak, és a még fel nem bontott egységeket ebben az állapotban megőrizni. A Szállító a hibás illetve – a hiba felfedezése után fel nem bontott – egységeket visszaveszi, és a már kifizetett ellenértéket 2 banki nap alatt a Megrendelő számlájára visszautalja.
- Megrendelő vállalja, hogy az átvett termékek ipari felhasználása esetén próbagyártást végez, és csak annak pozitív eredménye ismeretében engedi a megrendelt teljes mennyiséget gyártásba.
A Szállító nem felel azokért a károkért és következményekért, amelyek abból adódnak, hogy a Megrendelő a feldolgozás vagy feldolgozásra átadás előtt az áru minőségi megvizsgálását elmulasztotta.
- Amennyiben a Megrendelő a megrendelt és a Szállító által rendelkezésre bocsátott terméket továbbértékesíti, köteles a termék megrendelőjét tájékoztatni a V. 10-18 pontokban írt megvizsgálási és szavatossági igény érvényesítési feltételekről. Az ennek elmulasztásából eredő következmények a Szállítóra nem háríthatók át.
- A jelen feltételekben írt határidőben be nem jelentett mennyiségi vagy minőségi kifogás későbbi érvényesítésére lehetőség nincs.
- Ha a Megrendelő kifogása nem mennyiségi vagy minőségi jellegű, hanem egyéb az áruval kapcsolatos igény, vagy kérés merül fel, azt ugyancsak az átvételtől számított 8 nap alatt jelentheti be.
- Megrendelő vállalja, hogy amennyiben az áru átvételekor az áruval leszállított göngyöleget nem szolgáltatja vissza Szállítónak, vagy nem ad cseregöngyöleget, úgy annak ellenértékét Szállító részére kifizeti. A Megrendelőnél maradt göngyöleget Szállító az aktuális listaáron számlázza le Megrendelő felé. Göngyöleg termékkörbe alábbi termékek tartoznak: EUR raklap, Műanyag EUR raklap, Egyéb –nem egyutas- raklap, húsos láda, tejes láda, M10/M20/M30-as rekesz, E2 láda, vegyi rekesz, thermobox és –paplan. Számlázás a mindenkor érvényes árak alapján történik. Amennyiben Megrendelő a már leszámlázott göngyöleget visszaszolgáltatja Szállítónak, úgy a göngyölegek a Megrendelő felé jóváírásra kerülnek.
Az aktuális göngyölegárak itt elérhetőek: https://bekaskft.hu/-hGONGY.html
VI. Az áru ellenértéke
- A szállítási szerződés tárgyát képező áruk mindenkor hatályos árait a Szállító terméklistái /szállítói árjegyzékei / tartalmazzák.
Az árjegyzékben nettó árak szerepelnek, amelyeket terheli a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő ÁFA.
- Megrendelő kötelezettséget vállal arra, hogy amennyiben az általa képviselt vállalkozás adójogi státusza megváltozik, azt haladéktalanul jelzi Szállító felé. A bejelentés késedelmes teljesítéséből eredő minden jogkövetkezmény a Megrendelőt terheli
- A szerződő felek rögzítik, hogy Szállító kizárólag a megrendelés leadásakor érvényben lévő terméklistában szereplő árakon tudja a szállítást teljesíteni.
- A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a tévesen jelölte meg az ÁFA törvény 142.§.i) pontja alapján „fordított” adózású termékek esetén alkalmazandó adófizetői besorolást, a téves adatszolgáltatásából eredő minden nemű jogkövetkezmény a Megrendelőt terheli.
VII. Fizetési feltételek
- A Megrendelő a megrendelt és átvett áru ellenértékét - az áru átvételével egy időben - a Szállító számlája alapján készpénzben köteles megfizetni a Szállító házipénztárába, vagy a Szállító erre meghatalmazott munkatársának /pl. gépkocsivezető/.
A Szállító a Megrendelő részére - kizárólag írásban - halasztott fizetést engedélyezhet. Ebben az esetben az ellenérték megfizetése a számlában írt teljesítési határidőben esedékes a Szállító bankszámlájára utalással.
- Késedelmes fizetés esetén a Szállító a Ptk 6:155.§-ban írt – vállalkozások közötti - késedelmi kamatot számítja fel. Jogosult a Szállító – a hatályos jogszabályok szerinti – behajtási költségátalány érvényesítésére.
VIII. A szerződés megszűnése
- A szállítási szerződést a szerződő felek határozatlan időtartamra kötik.
- A felek bármelyike a szerződést 30 napos felmondási idővel rendes felmondással írásban felmondhatja azzal, hogy a Szállítóhoz a felmondás megérkezése előtt eljutott megrendelést a feleknek szerződésszerűen teljesíteniük kell.
- A Szállító a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja, ha a Megrendelő a Szállítónál igazolhatóan 1 éve nem folytat aktív vásárlói tevékenységet, illetve vásárlási volumene a szerződés felülvizsgálatát megelőző 1 évben nettó 10.000 Ft alatt van.
- A felek bármelyike jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani a másik fél súlyos szerződésszegő magatartása esetén. Ezek különösen a következők.
-ha Megrendelő a megrendelt áru átvételét alapos indok nélkül megtagadja
-ha a Szállító a Megrendelő által benyújtott és alaposnak tartott mennyiségi vagy minőségi kifogással kapcsolatos kötelezettségeinek / pótlás, kicserélés stb. / a Megrendelő felszólítása ellenére 8 nap alatt nem tesz eleget.
-ha a Szállító a szállítással késedelembe esik, és a Megrendelő felhívása ellenére szállítási kötelezettségének 8 nap alatt nem tesz eleget.
-ha a Megrendelőnek 30 napnál régebbi lejárt tartozása áll fent a Szállító felé
IX. Egyéb rendelkezések
- A szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződéssel kapcsolatosan egymással közlendő nyilatkozataikat általában olyan módon kell megtenniük, hogy annak megtörténte igazolható legyen.
- A szerződés létrejöttével, megszüntetésével, hibás teljesítéssel, fizetési kötelezettséggel és késedelemmel valamint ezek jogkövetkezményeivel kapcsolatos nyilatkozatokat postai úton kell megtenni. A felek a szállítási szerződésben megjelölt postacímére ajánlott levélben megküldött küldeményt – ettől eltérő tény bizonyítása hiányában – az igazolt feladást követő 8. napon kézbesítettnek kell tekinteni. A székhely vagy postacím változásának elmulasztásából eredő következményekért a mulasztó felel.
- A Szállítási szerződést /15 napnál nem régebbi cégkivonat, illetve más okirat szerinti/ a cég képviseletére jogosult; az aláírási címpéldányon, aláírás mintán szereplő vagy az ezeken szereplő személy által, szerződéskötésre teljes bizonyító erejű magánokiratban / két tanúval hitelesített vagy ügyvéd által ellenjegyzett / meghatalmazott személynek kell aláírnia.
- A felek kötelesek az adataikban történt változásokat 3 nap alatt - ha korábban tesznek a másik fél felé nyilatkozatot, akkor ezzel egyidejűleg - bejelenteni. Ennek elmulasztásból eredő következményekért felelősséggel tartoznak.
- A Szállítási szerződés rendelkezései csak írásban módosíthatók.
- A Szállítási szerződésben és a jelen Általános Szerződési Feltételekben nem rögzített kérdésekben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései – a 6:77-6:81 §-ai és különösen a 6:231.§-a - továbbá a 6:82-6:85 §-ai az irányadóak.
- A szállítási szerződéssel és a jelen Általános Szállítási Feltételekkel összefüggésben felmerülő jogviták elbírálására a Pp általános illetékességi rendelkezései szerint illetékes bíróság illetékes.
A jelen Általános Szerződési Feltételek a Megrendelőkkel kötendő szállítási szerződések mellékletei, melynek megismerését és megtárgyalását követő elfogadását a Megrendelők a szállítási szerződés aláírásával elismerik.
Budapest, 2022.07.01.
BÉKÁS Nagykereskedelemi Kft
Nádaskai László, Nádaskainé Piroch Zsuzsanna
ügyvezetők